Jomtien 29 januari 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu Jomtien 29 januari 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu

Jomtien 29 januari 2014

Blijf op de hoogte en volg hetty

29 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Halloo allemaal,
We zijn weer in de bewoonde wereld sinds gisteren. We zullen eerst nog wat vertellen over ons verblijf in Bangkok.
Maandag 20-1 hebben iet en ik de waterbus genomen en zijn naar de Wat Pho geweest. het is de oudste en grootste tempel van BKK(Bangkok) en het voornaamste centrum voor openbaar onderwijs van Thailand. De tempel bevat een grote liggende boeddha van 46 meter lang, een van baksteen en gips verguld beeld. Iet vond het prachtig en heeft diverse foto's genomen . ook heeft zij muntjes geworpen in de honderd potten die in de tempel staan.
Buiten de tempel hebben we ons beet laten nemen door een man, die zich uitgaf als onderwijzer, die ons naar een pier liet brengen , van waaruit we een klongtoer gemaakt hebben. Klongs zijn kanalen en een gedeelte van BKK bestaat alleen uit klongs. Tijdens de klongtoer zagen we hoe de mensen daar in op palen gebouwde huisjes wonen. Ze zijn heus niet allemaal arm, want we zagen ook prachtige grote huizen. Na een uur bootje varen werden we weer op de pier nabij de tempel afgezet. We zagen een grote leguaan liggen van wel anderhalve meter.
De volgende dag hebben we een georganiseerde tour gemaakt naar de floating market en de river Kwai. Twee en een half uur heen en dezelfde tijd weer terug. De floating market is een toeristisch gebeuren. 's Morgens vroeg is het markt voor de lokale bevolking maar daarna is het alleen maar toeristisch, er varen bootjes met dames die allerlei etenswaar verkopen en langs het water zijn allemaal kraampjes met de ons inmiddels bekende souvenirs. Na de lunch ging het naar de river Kwai. De brug over de Kwai is door geallieerde krijgsgevangenen gebouwd tijdens de tweede wereld oorlog. De brug maakte deel uit van de 414 km lange Birmaspoorweg, een Japans project nav de blokkade van de zeeroutes door de geallieerden in 1942. Jullie kennen misschien de film wel uit 1957. Nou, wij zijn over deze brug gelopen!!!!! Ook hebben we het oorlogsmuseum bezocht met de permanente tentoonstelling over deze lugubere episode uit W.O. 2.
Na een lange dag van 's morgens 7 tot 's avonds 19 uur hebben we nog een fishspa gedaan. Wel 200 visjes knabbelen aan je voeten en benen...In het begin heel kriebelig, maar het went en achteraf heb je heerlijk zachte benen.
Woensdag 22-1 hebben we de Wat Prha Kaeo en het Grand Palace bezocht. De belangrijkste bot (hoofdtempel) bevat het heiligste Boeddhabeeld van Thailand, de smaragden Boeddha. Het is een klein , groen beeld uit een stuk jade gehouwen van 66 cm hoog. Je mag er geen foto's maken, dus kunnen we het beeldje later ook niet laten zien.
De Grand Palace was ooit de officiele residentie van de koningen...de Rama's. Nu heeft de koninklijke familie hun residentie in Dusit, een ander deel van BKK. We zagen de wisseling van de wacht, allemaal mannen in mooie witte uniformen en zijn ook binnen geweest. De troonzaal met de gouden troon was heel indrukwekkend, Hij werd net gerestaureerd.......alle muren zijn met de hand beschilderd en ik denk, dat de restauratie nog wel ff duurt..
's Middags hebben we gefietst door BKK. gestart in China Town , dwars over marktjes en door kleine steegjes. Een geweldige ervaring. Met een pontje over de Chao Praya en al klunend de kade op, om weer verder te kunnen fietsen. Hier en daar een sanitaire stop (Iet kan nu ook op de Thaise plee, een wcpot zonder onderstel) en af en toe een pauze om wat te drinken. Het was een leuke middag.
Straks maken we een volgend bericht, we gaan nu eerst lunchen...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Iet en Hetty

• 29 Januari 2014 - 13:12

Henny:

Hoi Hetty.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een kroonjaar zelfs. Hopelijk heb je een fijne dag gehad in het verre Thailand.
    Grtjs Henny. Leuk verslag, trouwens. Zie alles weer voor me.

• 30 Januari 2014 - 10:47

Marlène:

Hey Hetty,

nog gefeliciteerd met je 60e verjaardag.Lees je verslagen met plezier !
    Veel plezier verder

Groetjes
    Marlène

• 30 Januari 2014 - 13:50

Fam Van Den Heuvel:

Ha Hetje en de rest..

Beetje laat maar idd als nog gefeliciteerd met je verjaardag.. Heeft Horst je weer een hele mooie GROTE bos bloemen gekocht ;) Wij zijn net bijgekomen van de Gekke maandag vandaag het late berichtje. Wat een prachtreis maken jullie toch weer.. De floated markt en de grote liggende boeddha hebben we al op foto gezien bij mijn zus. Die is daar ook geweest afgelopen zomer. ! Erg leuk. Geniet van de rest van de vakantie en wij zijn benieuwd naar alle foto's.