op weg naar de jungle,23-1-2014 - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu op weg naar de jungle,23-1-2014 - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu

op weg naar de jungle,23-1-2014

Blijf op de hoogte en volg hetty

31 Januari 2014 | Thailand, Ban Laem Mai Ruak

Hallo allemaal,
Na het scheiden van onze koffers, Horst nam er 2 mee naar Jomtien en wij 1 op onze junglesafari, hebben we om 11 uur afscheid genomen van Horst voor enkele dagen. Hij ging naar het Inn Place in Jomtien,een hotel, waar we vorig jaar al waren.
Wij hebben nog een shoppingtourtje gemaakt, want onze trein vertrok pas om 19.30 uur.
Na onze koffer weer opgehaald te hebben in het Navalai hotel zijn we met de taxi naar het station gegaan. Het was nog vroeg in de middag, maar we zijn lekker op een terrasje gaan zitten. Daar kregen we een verontrustend smsje van Horst. Zijn smartphone was weg, gestolen of vergeten in de taxi, dus maar ff bellen naar het reisbureau. Ze zouden daar bij de chauffeur navraag doen..... en ja hoor....gevonden!!!!! 's Nachts om 3 uur werd de phone afgegeven in zijn hotelkamer in Jomtien....Wat een service en wat een eerlijk volk.
Wij zijn om 19 uur in de trein gestapt....we hebben lekker een paar potjes gekaart onder het genot van wat chips en een glaasje port. Iet nam het bed boven en Hetty sliep beneden. Boven was het koud en beneden heet, wrsch. vanwege de airco. Iet heeft dus geen beste nacht gehad, Hetty heeft ondanks het bewegen en de geluiden van de trein goed geslapen. Om 6 uur werden we gewekt voor het ontbijt.....de ....stewardess....riep...back fat......wat breakfast moest betekenen. In Surat Thani stond de taxi alweer klaar om ons naar de pier te brengen....we hebben de eerste 2 nachten in het rafthouse verbracht. 2 uurtjes rijden met de taxi en toen een overweldigende tocht over het Khao Sok stuwmeer met een longtailboat. Het meer is een onderdeel van het nationale park Khao Sok en is ontstaan door de aanleg van de Rachabrapha dam in 1982. Het meer is 84 km lang vertelde onze gids en het hele park, het grootste en indrukwekkendste oerwoud van zuid-Thailand, is 738 vierkante km groot.
Aangekomen bij de rafthouses kregen we room 8, een hutje van 12 vierkante meter met een matras op de grond en een klamboe. Verder.....................NIKS !!!!!!!
De toiletten waren boven op een heuvel en daar zouden we dus 's nachts ook naar toe moeten en.........geen verlichting!!!! Die ging uit nadat de laatste gasten het restaurantgedeelte verlaten hadden.
's Middags hebben we een trekking gedaan in het oerwoud met onze gids en hebben een ....droge waterval....bekeken. Het is dry season, dus weinig water. Het was afzien, want het ging nogal bergop en het was ongeveer 30 graden. Onderweg vertelde de gids van alles over de bomen en dieren en weer in de boot, zagen we apen op de omliggende eilanden en ook zagen we een toekan vliegen.
Terug bij de rafthouses zijn we in het meer gesprongen om af te koelen, wat een grote badkamer hadden we toch ter beschikking!!!!!!! Na het diner, we waren trouwens de enige gasten, hebben we nog een kaartje gelegd en zijn om half 9 onder de klamboe gekropen. Iet heeft 9 uur in een ruk doorgeslapen, Hetty wat minder, Het matras bewoog met de deining van het water mee.
De volgende ochtend om half 8 ontbijt aan een varende ontbijttafel.......een boot met een grote tafel en aan weerszijden banken. We zijn rond het eiland gevaren en zagen weer apen en een adelaar. Naderhand nog een wandeling op het eiland....Grote spinnen, enorme bamboe en heeeeeele hoooooge bomen.
's Middags arriveerden nog 3 andere gasten, een Nederlands echtpaar en een Engelse dame. Hiermee hebben we later in de middag nog een tocht over het meer gemaakt en hebben een vissersdorp bezocht, 5 schamele hutten op het water. Na het diner, alweer chicken.....ging iedereen weer vroeg naar bed. Het meer was erg onrustig en het leek wel of we in een mini achtbaan zaten.....alles bewoog. Ons toilet was een lege pringlebus, legen in het meer , ff spoelen en op het platje zetten!!!!!
De volgende dag...Hetty's verjaardag....weer ontbijt op de boot, maar deze keer met een verjaardagstaart en.....kaarsjes....Happy birthday...leuk hoor.
Om 9 uur vertrek naar de pier, langs kalksteen rotsen , dode teakbomen in het water( die er dus al 30 jaar staan) en een geweldig uitzicht. Op naar het volgende avontuur...de boom hutten.
Maar daarover de volgende keer meer....
Groetjes Iet, Horst en Hetty