De boomhutten, Tree tops - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu De boomhutten, Tree tops - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu

De boomhutten, Tree tops

Door: Iet en Hetty

Blijf op de hoogte en volg hetty

01 Februari 2014 | Thailand, Ban Laem Mai Ruak

Hallo allemaal,
Bij Tree Tops kregen we room 6, meteen gevraagd of we een warme douche hadden, want de engelse dame had dezelfde kamer en de
douche was koud. De meneer verzelerde ons, dat de douche warm was...nou we waren benieuwd!!!!! Helaas...de douche was dus nog niet gerepareerd...en we verhuisden naar room 5. Na de lunch meteen gedouched...Heeeeeeerlijk...........
"s Middags hebben we een tocht gemaakt met een kajak, slangen, varanen en dikke kikkers gezien. Het was erg leuk en warm....Op de terugweg een apentempel gezien en daar de aapjes gevoerd, we zijn ook nog bij een uitzichtpunt gestopt, waar we een geweldig uitzicht hadden op de three tops mountain.
's Avonds diner...helaas waren we weer de enige gasten, dus hadden we nieits te bebbelen.
Na een goede nachtrust in heel harde bedden, hebben we een olifantenrit gemaakt. Wiebelend de heuvel op en weer af, over en langs dikke stenen, rotsen eigenlijk. Leuke foto's genomen.
"s Middags een wandeling van 2,5 uur door het natioinale park Khao Sok. Weer afzien, want het leek alsof de gids de marathon liep. Nadat we hem gevraagd hadden om het wat langzamer aan te doen, liep hij 2 tandjes langzamer, maar nog heel vlug....We hebben toen zelf maar ons tempo bepaald... Veel heuvel op en over dikke stenen langs en in het water... Iet heeft Bob Ross foto's gemaakt, het leek wel onecht....zo mooi.
Samen met een jong schots stelletje, nieuwe gasten, hebben we gedineerd en nog enige uurtje in de lobby zitten kletsen, Het was een leuke avond!!!!
De volgende ochtend zijn we om 10 uur naar het vliegveld gebracht en van daaruit weer naar Bangkok gevlogen. Daar stond de taxi klaar en om en 18 uur waren we in Jontien bij Horst.
Bij het Berliner Eck, een restaurant met een Duitse eigenaar, hebben we FRIET gegeten met curryworst....nou dat smaakte vele dagen rijst en chicken.............
De volgende dag een wandeling gemaakt door Jomtien, het strand en hebben we een lokale markt bezocht....rustigjes aan.
Ook zijn we begonnen met de achterstallige reisverslagen.
Over ons verblijf in Jomtien is niet heel veel te vertellen, we lopen veel en bezochten de Sanctuary of Truth in het noorden van Pattaya. Een heiligdom geheel van hout, waarvan de bouw in 1981 is gestart. Geheel versierd met beelden is het een lust voor het oog. Je hebt eigenlijk ogen te kort. We hebben weer prachtige plaatjes kunnen schieten.....
Dat was het weer voor vandaag....
Lieve groetjes....Iet, Horst ( die ondertussen weet waar elk steentje ligt) en Hetty...

• 02 Februari 2014 - 21:13

Gerdie:

Hallo vakantiegangers,

Wat een verhalen zeg!! net een spannend jongensboek...maar wel basic he? geniet nou maar ff lekker van wat meer luxe en van jullie laatste dagen! lieve groet oet Venlo