Thailand 2015, Bangkok 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu Thailand 2015, Bangkok 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu

Thailand 2015, Bangkok 2

Door: Hetty.

Blijf op de hoogte en volg hetty

18 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, rinkelde om kwart voor 8 de wekker. Lekker op tijd uit de veren, zodat we wat hebben van de dag.
Het ontbijtbuffet zag er lekker uit en zo smaakte het ook, behalve de koffie.
De lekkerste koffie in Thailand krijg je bij Starbucks, de rest smaakt eigenlijk niet, tenminste niet zoals bij ons.
Met de taxi naar de nieuwe stad, naar de Baiyoke tower, het hoogste gebouw van Thailand. Op de 77ste verdieping is het. .observationdeck....je kunt naar alle windstreken kijken en ver ook als het niet heiig of grijs is van de smog. Vandaag hadden we een van de twee, maar we herkenden toch nog veel dingen beneden en in de verte. We hadden veel te zien en bleven wel anderhalf uur. Later ging het nog hoger...naar de 84ste etage.
Hier kun je op een platform staan dat rond de toren draait. BUITEN! !!!!!
Iet heeft het eerste rondje alleen gedaan, bij het tweede rondje had Hetty alle moed verzameld en de pudding uit haar benen verbannen en heeft een rondje meegedraaid. Eigenlijk vond ik het niet zo heel beangstigend, tenminste niet zo erg als 3jaar geleden. Toen had je me er duizenden euros bij kunnen geven.....ik had het niet gedaan! Toch wel trots op mezelf.....

Na het skyscraperavontuur zijn we naar de Erawanshrine gelopen. Hier wordt de god San Phra Phrom aanbeden, de Thaise vorm van de Hindugod Brahma. Het heiligdom werd gebouwd in 1956 om het slechte karma rond de bouw van het Erawanhotel weg te nemen. Er was al een schip met Italiaans Carraramarmer vergaan en de kosten waren al ver boven de geplande kostprijs gestegen. Na de bouw van het heiligdom zijn er geen problemen met de bouw van het hotel meer geweest.
Het was erg druk bij de shrine, er werden heel veel bloemen, kaarsen en wierook geofferd, die minuten later al in de vuilnisbak verdwenen. Ik had dit iet al verteld, maar je moet het gezien hebben! Er liggen zoveeeeeel bloemen, dat de stapels bijna omvallen. In een veeg is een grote kliko vol.
We hebben ook hier weer een hele tijd doorgebracht, want er is veel te zien, vooral offerende en biddende Thai. Dienbladen vol met vruchten worden ook geofferd om even later dezelfde weg te gaan als de bloemen. Achter het gebouw waar danseressen de gebeden van gelovigen ondersteunen, stonden wel 15 grote vuilnisbakken met bloemen en ander offermateriaal.....en het was nog ochtend. We hebben het op de gevoelige plaat vastgelegd.

Via de skywalk...een verhoogd voetpad, dat onder de skytrain is gebouwd en boven het drukke wegdek, hebben we nog enkele grote warenhuizen bezocht en daarna hebben we een taxi richting hotel genomen.
Na een lekker aperitief zijn we weer gaan........dineren.... op Khao San road. We moesten ongeveer 10 euro betalen voor 3 hoofdgerechten en 3 drankjes. Lekker goedkoop...echt Hollands, lol

Inmiddels is het 22 uur en we gaan zo naar bed. Het zijn vermoeiende dagen.

Heel veel groetjes en tot gauw, iet Hetty en Horst.

Ps. Als jullie willen reageren, gaat dit niet via de mail die je ontvangt, maar op de site....waarbenjij.nu. daar wordt je in de mail naar toe verwezen.