Thailand 2015, Bangkok 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu Thailand 2015, Bangkok 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hetty - WaarBenJij.nu

Thailand 2015, Bangkok 3

Blijf op de hoogte en volg hetty

21 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Vlug even een berichtje uit Chiang Mai, maar eerst nog wat vertellen van onze dagen in Bangkok.
Maandag zijn we naar de grote staande boeddha geweest, erg indrukwekkend. Hij is wel 45 meter hoog en hij heeft voeten van wel 5 meter, maat 748 denken we. Daarna wilden we naar de throne-hall, maar deze was op maandag gesloten.

We hebben de marble tempel bezocht, een tempel geheel uit Carrara-marmer. Onder de Boeddhafiguur in de tempel ligt de as van koning Rama de vijfde. De tempel ligt in een prachtig tuinencomplex en het is er heerlijk vertoeven.
Daarna zijn we naar de rivier gelopen en hebben een boot gepakt naar ons hotel. Van daaruit weer een boot naar de stad.We wilden na de grootste staande Boeddha ook de grootste zittende Boeddha zien, maar die zit in een tempel aan de andere zijde van de rivier. Dus een veerbootje genomen...daar viel toen we bijna aan de overkant waren de motor van uit, hebben wij weer..... godzijdank kregen ze hem snel weer aan de praat en bereikten wij heelhuids de overkant.
's Avonds bezochten we met zijn drieen de Siam Niramit show, een cultuur-historische show over Thailand met zang en dans...erg mooi, we hebben genoten.
Dinsdag hebben we de throne-hall bezocht...hij was geopend...... Het is een paleis, ingericht als museum. Je ziet er vele meesterstukken van edelsmeden, wevers en houtsnijwerkers.. Koningin Sirikit heeft deze kunstvormen....onder haar hoede genomen en zo konden ook arme mensen een scholing volgen in deze kunstvormen. We hebben nog nooit zoveel goud en edelstenen gezien. De koninklijke tronen en prauwen zijn er nagemaakt (op schaal) in goud...heeeeeeel mooi.
We wilden ook nog naar het forensisch museum, maar dat was dinsdags gesloten, dus maar een alternatief gezocht en gevonden....de gouden Boeddha.
Deze Boeddha van massief goud weegt 5500 kilo. Hetty herkende de tempel niet, maar dat klopt ook, want er is een nieuwe tempel gebouwd voor deze Boeddha. Waar eerder een miezerig tempeltje op een heuvel stond, staat nu een grote tempel uit marmer.
's Avonds de koffers gepakt, want de dagen in Bangkok zijn weer om.

Woensdag 21 januari...vandaag ...is Horst met de taxi naar Jomtien gegaan en wij met het vliegtuig naar Chiang Mai gevlogen. De reis verliep voorspoedig en we hebben al veel gezien hier. Voornamelijk tempels...de ene nog mooier dan de ander. We hebben inmiddels ook onze bagage voor onze vijfdaagse trip gepakt. De grote koffers blijven hier in het hotel.
Morgenochtend worden we om half 10 opgehaald en start ons avontuur. we hopen vlug wat te kunnen vertellen, maar dat ligt aan de internetverbindingen in de hotels.....

Tot gauw...iet en Hetty

• 21 Januari 2015 - 19:41

Christa Jeurissen:

Hallo Hetty,Hors en Iet
    We volgen je weer via jou verhalen.
    Nu wordt het wel erg spannend.
    Dus nu komt de trip met het vliegtuigje, och Hetty de hoogte ben je nu wel gewend.
    Ik ben benieuwd. Heb zelf weer de griep gehad, maar nu gaat het wel weer.
    Krijg ook zin in vakantie. Wij gaan met de hele familie begin februari nog naar centerparcs
    Minder zon dan bij jullie, maar wel gezellig.
    Nog veel plezier samen.
    Groetjes Christa en Piet.

• 21 Januari 2015 - 22:04

Nelly Lommen-Broekmans:

Dag dames en Horst,
    Ben best wel een beetje jaloers op wat jullie daar allemaal zien en beleven. Maar geniet ervan.
    Hier is het nu wat kouder. Een paar dagen geen internet gehad. Komt hier dus ook voor. maar bij ons lag het aan de computer. Is opgelost(hopen we)
    Heel veel plezier voor het volgende deel van jullie trip. Klink t allemaal spannend. We zijn benieuwd naar de verhalen straks.
    Iet, laat maar alles gebeuren. Komt goed.

Heel veel groetjes Jeu en Nelly

• 22 Januari 2015 - 22:58

Marian En Thijs:

Volgens mij is het weer prachtig he!!!! Geniet ervan xxx